söndag 3 juli 2011

Back on track!

Efter en skön och välbehövlig ledighet är jag nu tillbaks i Malakal. Inte för att jag längtat men det kändes väldigt lätt att återvända. Vi har också en mycket spännande tid framför oss med kommande självständighetsdag den 9 juli. Hur FN-mandatet ser ut efter det är i skrivande stund också oklart vilket förstås tar upp en del energi för många. Själv försöker jag ta det med ro och njuta av att vara en del av ett historiskt skeende.

Veckan som kommer blir i alla fall händelserik och jag håller mig aktiv. I morgon bär det iväg till en av de platser som ligger mig närmast om hjärtat och rapport kan utlovas (den lär troligen också visa hur grönt det blivit i omgivningarna). Helgen som gått har annars varit ganska lugn med fokus på att få igång mage och träning igen. Bådadera verkar ha lyckats.


Kvällens pastamåltid med Dennis och norske kollegan Ole från Melut som gäst. Trevligt!


Ett interiörmässigt lyft för min barack! (Tack Tobias & Andre – inte kunde ni väl ana att denna affisch skulle ta sig ända till Sudan...?!)

Inga kommentarer: