torsdag 17 september 2009

Tillbaks i Mazar

Igår kväll återvände jag till Mazar-e-Sharif efter två veckors stärkande leave. Därmed är också den senaste tidens bloggtystnad bruten. Den beror i huvudsak på att ledigheten tillbringats i Sydafrika och datortid har inte riktigt getts prioritet där... Inom kort utlovas i alla fall finfina bilder från nya lägenheten.

Här på campen är det mesta sig likt. Det är förvånansvärt vad fort man kommer in i vardagen igen. Till min glädje noterar jag också att värmen ännu håller i sig. Klockan 06.00 i morse var det 20 grader och jag kunde bekvämt återuppta min vana av att äta frukost ute och njuta av soluppgången. Härligt!

I dagarna har även försvarsministern varit på en uppskattad blixtvisit. På Försvarsmaktens hemsida finns ett par reportage om besöket. VI HÖRS!

Inga kommentarer: