lördag 5 december 2009

Överlämning

Jag har nu varit tillbaks på svensk mark i några dagar. Var sak har sin tid och mina dryga sju månader i Afghanistan är till ända. Det känns bra även om det finns massor jag också kommer sakna - inte minst alla härliga människor!

Hur som helst känner jag mig väldigt nöjd med överlämningen till Ulrika, min efterträdare. Varmt lycka till, säger jag - 1325-arbetet vid PRT Mazar-e-Sharif är i mycket goda händer!!



Utsikt från den campens södra mur. Notera snön på bergstopparna...



Bild från Change of Command-ceremonin i måndags.



Jag och Ulrika - Gender Field Adviser nummer tre och fyra i Afghanistan.



Ett uppskattat besök vid vårt provinskontor i Sheberghan hanns också med under våra intensiva överlämningsdagar.



Sista mötet med de underbara affärskvinnorna, Shah Jahan och Shakila. På bilden även Friba Majeed, Director of Department of Women's Affairs i Balkh. Hon har varit en mycket god och uppskattad samarbetspartner!

1 kommentar:

Mats sa...

Härligt att du är hemma igen och igång med bloggandet igen. Vet inte hur många gånger jag mötts av samma gamla sandstorm.