torsdag 29 juli 2010

Pride idag



Försvarsmaktens Pridemedverkan har börjat minst sagt skakigt. Informationsstaben - som har ansvaret - är fullständigt osynlig och gör inte sitt jobb. Med tankar kring detta får jag alldeles säkert anledning att återkomma... På plats i parken räddas dock situationen av fantastiska HoF- och frivilligkrafter!

På Försvarsmaktens pluskonto står i alla fall att min chef, Flygvapeninspektör Anders Silwer, gjorde ett besök vid öppningstid igår. Senare idag kommer hans marina kollega, Anders Grenstad, att göra motsvarande. Det uppskattas storligen.

På seminariefronten skulle jag behöva celldela mig idag. I brist på sådana möjligheter kommer jag tyvärr missa HoF:s seminarium på Armémuseet klockan 14.00. Strax dessförinnan avslutar jag nämligen ett moderatoruppdrag för MSB i Kulturhuset. Seminariet ställer frågan "Varför finns det så få öppna hbt-brandmän?" och i panelen finns bland andra Jan Wisén som är chef för Storstockholms Brandförsvar. Det ska bli klart intressant att höra vad som skett sedan deras Pridedebut för två år sedan! Varmt välkommen dit klockan 13.00-13.45.

För övrigt kan min enkla nuna beskådas på ett par bilder från blandade invigningsmingel igår...

Inga kommentarer: