tisdag 10 augusti 2010

Post Pride och Broder Ohly

Semestern är till ända och jag har återvänt till vardag, kontor - och studier i arabiska...! Att ledigheten avslutades under festliga former i Köpenhamn har förmodligen noterats av en del... Bilder från högtidligheterna där återkommer jag med i senare inlägg. Här blir det i stället två andra nedslag i den senaste tidens händelser.

Låt mig börja med denna smått osannolika omslagsbild för det nummer av tidningen Broderskap som kom ut i Pride-veckan:



Osannolik - varför då? Ja, inte hade då jag trott att jag någonsin skulle fronta i en s-märkt tidning med rötterna i kristendom och nykterhetsrörelse... Men samtidigt gillar jag att göra lite oväntade saker och artikeln om mig och Daniel är faktiskt riktigt bra. Dessvärre har jag inte sett den på nätet.

En helt annan text har jag skrivit själv och du kan läsa den här. Den utgör mitt månatliga bidrag till bloggen Jämställd och går den här gången på temat Ohly: Kvinnornas fiende. Läs gärna.

På snart återhörande!

Inga kommentarer: