söndag 13 juli 2008

Förvirrade spion

SUCK! Stig Bergling har känt sig manad att göra ett inlägg i FRA-debatten. Och Expressen väljer att publicera (och betala, sannolikt). Vad ska man egentligen säga...?

Bergling är inte bara en före detta spion. Han är en f d misslyckad spion. Med andra ord inget vidare sanningsvittne. Djupet i hans analys framgår med all önskvärd tydlighet i följande textavsnitt:

"I en tv-intervju med vår sympatiske ÖB från Almedalen hörde jag med förskräckelse att vi har använt oss av FRA för att göra tillvaron säkrare för den svenska truppen i Afghanistan. Jag har inget emot ökad säkerhet för den svenska truppen i detta eländiga land. Det jag vänder mig emot är att svensk trupp över huvudtaget är där och att våra soldater riskerar livet för att bekämpa en trashanksarmé som hållit till i grottorna sedan århundraden."

Snacka om fördoms- och föraktfull formulering, på gränsen till rasistisk!

För övrigt anser jag att FRA-debatten skulle tjäna på en time-out.

Inga kommentarer: