onsdag 19 maj 2010

Blandade aktualiteter

Långhelgen som gick tillbringades vid stugan i Hällefors i sällskap av mamma och Daniel. Det var underbart skönt, som alltid.

All min tekniska energi kanaliserades emellertid genom den nya telefonen. Det är en Sony Ericson XPERIA X10 med touchscreen och allehanda andra innovationer som jag inte är helt van vid. Detta får också tjäna som min lite lama - det medges - ursäkt för att bloggandet kommit något i skymundan...

Nåväl; livet rullar på i bra tempo. Den här veckan går jag en kurs i internationell krishantering på Försvarshögskolan. Men i vanlig ordning håller jag mig framme i lite andra sammanhang också. Den som till äventyrs vill följa mina göranden och låtanden ytterligare kan med fördel surfa in på följande länkar:

Jämställd.se där jag idag publicerar ett inlägg med rubriken "Burkan - en frihetssymbol?"

Officerstidningens senaste nummer som innehåller en artikel om mitt arbete i Afghanistan

Programmet för Springpride i Eskilstuna där jag medverkar med en kortare föreläsning nu på söndag

På snart återhörande!

Inga kommentarer: