fredag 23 januari 2009

Falis fredagstips

Efterlängtat? Ingen aning... Men här är i alla fall mina små fredagstips tillbaks efter tre veckors Sydafrikapaus. Jag passar också på att tillönska en riktigt skön helg!

Mellanöstern-tips
Kloke Magnus Andersson skriver idag på Politikerbloggen om varför CUF inte medverkar i dagens ljusmanifestation till stöd för Israel. Jag delar till fullo hans syn. Vill vi på något sätt medverka till en konstruktiv lösning på Mellanösternkonflikten går det inte att ensidigt ta ställning för någondera parten.

Udda-meny-tips
Blodpalt och Gin & Tonic tillhör kanske inte de mest kända kulinariska kombinationerna... Med all rätt, ska kanske tilläggas. Likväl kommer upplevelsen sannolikt drabba mig då jag nästa vecka besöker goda vänner i Luleå. Det är liksom tradition även om jag lyckats klara mig undan i bra många år nu. Kanske något för fler att testa?

Nostalgimusik-tips
Från GT är steget inte långt till en flygplansfåtölj. Mitt i natten, någonstans över Centralafrika och med drinken sedan länge uppdrucken, tonade följande lilla trudelutt fram ur Mp3-spelaren. Och jag har inte lyckats få den ur huvudet än... Gladpop när det är som bäst och samtidigt en påminnelse om att melodifestivalspektaklet snart drar igång!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Christer.

Sitter här och pillar med mina sidor.

Härligt med Sydafrika, de har ju bra surfing där.

Tävlingar varje år på världstouren vid Jay-bay.

http://www.youtube.com/watch?v=8-dQ69j0PPM

Jag och Ulrika har funderat om vi skulle komma upp till Sthlm och besöka dig och Daniel.

Kan vi krascha på er soffa?

Kram

Magnus