söndag 2 augusti 2009

God morgon!

Löprundan är avklarad och jag får min morgonstund vid internetdatorn. Det känns bra! För övrigt kan meddelas att jag nu är uppe i ca 500 varv (à 1 km) runt campen sedan månadsskiftet april-maj. Ganska galet egentligen, med tanke på att jag dessförinnan inte tagit särskilt många löpsteg de senaste 10 åren... Hoppas jag kan hålla tempot uppe även efter hemkomst i december!



Min standardfrukost: skink- eller leverpastejsmörgås, nyponsoppa och ananasjuice (därmed är också dagens C-vitamindos säkrad!) - företrädesvis inmundigad på terassen utanför matsalen. Skönt värmande morgonsol ingår.



Tidigare i veckan var jag i Sar-e-Pol och bodde på vårt Safe House där. Då blir det också till att avlasta den ordinarie personalen med en del vardagssysslor, däribland vakttjänst. Jag tog gryningspasset och höll ställningarna från ett av hustaken.



Strax efter 5 börjar solen gå upp och staden vakna till liv på allvar. Och då har ändå böneutroparna varit igång ett tag... Ännu en underbar morgon i Afghanistan!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: