onsdag 20 maj 2009

Hjälplöse Sällström

Sven-Olof Sällström är Sverigedeomkraternas toppkandidat i EP-valet. Ekot avslöjar idag att han inte röstat i något av de tre senaste valen till Europaparlamentet. Sällström själv förklarar:

–Jag var inte tillräckligt engagerad. Det var ingen som sa åt mig att, du behöver gå och rösta nu för att vi ska få rätt personer i parlamentet.

Hmmm - låt mig se... Sällström är dryga 40 år gammal och har varit medlem i flera olika politiska partier sedan decennier. Och han behöver fortfarande någon som håller handen hela vägen till vallokalen...?

Jag kan förstå att många känner sig dåligt införstådda med hur EU påverkar vår vardag och hur vi kan påverka EU. Däri ligger en stor pedagogisk utmaning, både nu och för framtiden. Men av någon som aspirerar på en plats i parlamentet tror jag att de flesta förväntar sig rätt mycket mer av insikt och framåtanda. Sällström ser ut att bli ett sänke för sitt SD. I mitt tycke har han effektivt diskvalificerat sig själv som trovärdig kandidat!

Inga kommentarer: