söndag 31 maj 2009

Temperaturen stiger



Det har varit rejält varmt de senaste dagarna. Uppemot 43 grader i skuggan. Ändå försöker jag vara ute och röra på mig. Promenad eller löpning runt campen är liksom den enda verkliga egentiden man får här. För mig är det guld värt!

Prylarna på bilden är några av mina käraste följeslagare. Först tvättpåsen: den fylls och lämnas in extremt regelbundet. Det går lätt tre t-shirtar och flera par strumpor om dagen nu... Som tur är funkar tvätteriet jättebra.

En vattenflaska är också ständigt närvarande. Sist men inte minst har vi mp3-spelaren. Den följer mig på varje träningspass. Många timmars avkopplande musik blir det. Och när en eller annan Jöback-låt dyker upp i randomspellistan är det inte utan att jag längtar hem en smula...!

För övrigt noterar jag att försommarvärmen gjort entré även i Sverige. Det måste vara härligt i hänryckningens tid! Jag hoppas också att valtemperaturen stiger ytterligare under kommande vecka. Glöm inte att rösta senast den 7 juni. Kandidat nummer 15 på C-listan kan måhända vara ett alternativ?!

Inga kommentarer: