måndag 24 november 2008

Säker sex - inget för Västtrafik



Jag läser på expressen.se att Västtrafik censurerar en affischkampanj för säker sex bland unga. Gissa vilken av de två bilderna som plockats bort...?

Vem det är Västtrafik tror sig skydda har jag ingen aning om. Men jag vet tämligen väl vilka som drabbas. Och det är unga killar och tjejer som funderar över sin sexualitet.

Jag hoppas att den politiska uppdragsgivaren vågar ta direktörerna på Västtrafik i örat. Och varför inte skicka dem på kurs? Homofobin och moralismen har många olika ansikten... Själv har jag skickat ett mail till företagets kundtjänst och väntar med spänning på svar. Ta gärna chansen att reagera, du också! Kontaktformulär hittar du här.

För övrigt rekommenderas sajten www.umo.se - en ungdomsmottagning på nätet. Stå på dig, Love!

Inga kommentarer: