måndag 29 december 2008

Johannesburg

Vi har nu varit på resande fot i ett drygt dygn och fördriver några timmars väntan på flygplatsen i Johannesburg. Roligare kan man förstås ha men känslan av att vara tillbaks i Afrika överträffar ändå det mesta.

Kära sambon provar just på vattenmassage i en maskin där man behåller kläderna på och förväntas hålla sig torr. Oklart hur det fungerar men på lite håll ser det onekligen rätt komiskt ut. Själv har jag låtit mig serveras isande kall Castle - en klart god inhemsk lager. Samtidigt läser jag i tidningen att Durban drabbades av värsta åskovädret i lördags med ett 80-tal förstörda hus som följd. Låt oss hoppas att det kommer solsken efter regn!

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Jag förutsätter att du tog en bild av sambon (!). För övrigt avundas jag den kalla ölen och den varma luften. Njut!
Kramar och Gott Nytt År från oss på Pejnarve.