fredag 26 december 2008

Falis fredagstips

En vecka in på ledigheten börjar jag känna att livshjulet snurrar på i ett riktigt behagligt tempo. Diverse julstök, till trots. Men än bättre ska det ju bli - i övermorgon bär det av till Sydafrika!

Långt-ifrån-julsångstips
Lagom är bäst och för egen del känner jag mig fullt färdig med Bjällerklang och Helga natt vid det här laget... En skön kontrast som varmt kan rekommenderas är Imperiets Var e vargen från 1986. Klippet leder till en TV-version med Thåström från 2002.



Det-här-ser-vi-på-TV-ikvälltips
Lurigt. Men valet faller ändå på Körslaget (ledsen, Selma!). TV4:s förhandstrailers har displayat Wells, Segerstedt och LaGaylia så hårt att man kan tro att inga andra är med... Men idag har jag förstått att körledarna är sju till antalet. Jag håller inledningsvis en tumme eller två för Magnus men misstänker att även Nanne kommer charma oss alla... Återstår att se vilka som finns kvar i tävlingen när vi kommer åter från varmare land.

Bytestips
Eftersom vi rationaliserat bort julklappar har jag inga klappar att byta. Det tycks ju annars vara en populär syssla, särskilt i norra Sverige. Jag har däremot behov av andra byten. Mina löparskor har berörts i tidigare inlägg och har idag gjort sin sista insats på svensk mark. Vänner har också låtit påskina att även mina innetofflor tjänat ut. Kan det verkligen stämma? De är ju bara 10 år gamla... Nåväl - nu finns bägge varianterna av skor uppförda på shoppinglistan för Durban!

2 kommentarer:

Anna Andersson sa...

Kanske ett par mysbyxor skall stå på inköpslistan också....? Eller vad tycker du Daniel?

För övrigt så finns det väl inget annat än "På spåret" att se på TV ikväll,eller?

Sara Ödmark sa...

Ah, Imperiet! Härligt med lite omväxling.