lördag 14 mars 2009

Falis lördagstips

Mina fredagstips har kommit av sig en smula... Ambitionen är dock oförändrad och som ett utslag av flexibilitet levereras här veckans blandade småtips med en dags förskjutning.

TREVLIG SCHLAGERHELG!!

Valutatips
EURO! Jag har sedan länge släppt alla nostalgiska bindningar till kronan. Därmed har också varje motargument fallit för min del. Jag är tämligen övertygad om att vi skulle stå oss ekonomiskt än starkare om vi anslöt oss till EMU. Glädjande nog ser jag att allt fler ledande centerpartister börjat göra samma anlays!

Årstidstips
Våren är på väg, sägs det. Gärna för mig - kyla och snö är inte mitt rätta element. Ännu mer längtar jag därför till sommar och värme. Det får mig osökt att tänka på Lasse Berghagens underbara klassiker "En kväll i juni". Lyssna och njut. Snart är vi där!



Röstningstips
Det blir förstås tufft ikväll... Men jag kommer i alla fall att lägga en röst eller sju på Alcazar! Visst vore det väl härligt med en glittrig discodänga i Moskva?!!

Inga kommentarer: