torsdag 24 april 2008

Ribbing om nudistmiddagar

Då och då läser jag Magdalena Ribbings råd om vett och etikett i DN. Mest för att de oftast är lite underhållande. Eller vad sägs om följande fråga och svar...?

Undrande:
- Jag är medlem i en nudistförening och har följande undran; vid våra middagar brukar jag lägga servetten i knät, såsom brukligt vid påklädda middagar. På sistone har jag märkt av en del sneda blickar från de andra gästerna, de tycks mena att jag inte är en "riktig" nudist. Men jag har den där bara för att slippa spill! Vad tycker du jag ska säga till dem?

Magdalena Ribbing:
- Jag tycker att du ska stanna hemma från dessa middagar. Det är säkert trevligast för alla.


(För att undvika missförstånd; för egen del har jag inga som helst problem med nudistmiddar!)

Inga kommentarer: