tisdag 22 april 2008

Stigsson ut och Clinton in!

Idag håller jag tummarna!

Dels för att Statens ansvarsnämnd ska fatta ett klokt beslut i fallet Tony Stigsson. Efter en långbänk på över tre år vore det onekligen skönt med ett avslut. Jag hoppas på omedelbart avsked och det ligger rimligtvis även i varje skattebetalares intresse.

Utöver de ekonomiska aspekterna handlar det naturligtvis om trovärdighet. Vilka signaler skickar vi till de medborgare vi ska försvara om en general kan misshandla frun utan att förlora sitt jobb? Då lär det bli än svårare att leva upp till de mål som minister Tolgfors målar upp i dagens SvD-intervju.

Dels håller jag tummarna för att Hillary Clinton ska ta hem primärvalet i Pennsylvania med god marginal. Precis som Britta Svensson i Expressen tror jag hon har bäst förutsättningar att ge republikanen McCain en rejäl match i kampen om presidentposten;

"EN demokrat skulle kunna ge McCain en match, och det är Clinton. Hon är en oerhört säker talare och debattör som har sin väljarbas bland vanligt, hårt arbetande folk, precis som republikanerna.Och hon har genomtänkta förslag för att få ekonomin på fötter igen, något som hennes make dessutom klarade när han var president. Att ställa detta mot McCain, som erkänner öppet att han inte kan något om ekonomi, hade blivit spännande."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vaf har det här med Tolgfors och artikeln att göra??

Du försöker fegt att utnyttja artikeln för att göra bögpropaganda i eget intresse.

Har det inte kommit fram någon medicin som fungerar?

Den bästa medicinen vore att sparka dig ur försvaret, eftersom du skämmer ut försvarsmakten.

Krister Fahlstedt sa...

Oklart var Anonym hittar "bögpropaganda" i detta inlägg...? Tolgfors talar om ett jämställt coh attraktivt försvar och det gör jag också. En kvinnomisshandlande general platsar knappast i en sådan laguppställning.

Huruvida jag skämmer ut Försvarsmakten överlåter jag åt min arbetsgivare att bedömma. Hittills har jag inte fått några sådana signaler. Tvärtom.